Befinner mig i Umeå på praktik nu just och tänker att jag kunde försöka blogga lite så de som inte har insta (fammo o. mommo 😉 ) men vill ha koll på mig ändå kan följa med. Kom hit i söndags med pappa, jag med mitt urusla lokalsinne skulle aldrig i världen ha hittat hit, hittat alla saker jag behövde eller också fått städat min lägenhet, som tyvärr var ganska äcklig när jag kom hit. Fick dock bo på hotell första natten! Ska vara här 4 veckor på intensivvårdsavdelningen för nyfödda. Bor i en studentbostad så jag har eget rum och badrum men delar kök med typ 8 andra. Lite sunkigt är det ju men ganska kiva att bo på det här viset i alla fall. Jag har 5 minuters gåväg till sjukhuset och ca 25 min in till stan. Tänkte på fredag när jag har ledig dag gå in till stan och shoppa! Jag trivs bra på praktikplatsen och har en super handledare. Sköter om prematurer mest men också andra barn som lider av någon sjukdom som de behöver vårdas för. Fick idag vara med om när en 26veckors liten kille kom till världen, fick se allt vad man gör från att den hade fötts och behövde bl.a. andningshjälp tills den låg på intensivavdelningen med all övervakning den skulle ha. Väldigt intressant och allting gick bra!

Jaa, kommer knappast att hända så mycket mer här än att jag är på praktik och sitter på mitt rum. Men vi får väl se.

IMG_2388IMG_2434IMG_2419